2015. dec 28.

A nagy Mortal Kombat X DLC karakterbemutató

írta: Dr. Zaius
A nagy Mortal Kombat X DLC karakterbemutató

Rémségek kicsiny tárháza

karakterek.jpg

Még a nyár folyamán elérhetővé vált, a jelen generációs konzolokra és PC-re megjelent Mortal Kombat X eddigi utolsó letölthető fizetős karaktere is. Úgy gondoltam kanyarintok nektek egy kis ismertetőt róla. Ez amolyan élménybeszámoló/kedvcsináló, nem pedig tippek/trükkök, és nem végletekig részletekbe menő kombó elemzések jellegű lesz, ahhoz készült már elég Youtube videó szerintem.

Mielőtt belemennénk, három gondolatot hozzáfűznék még az első mondatomhoz.

Igen, fizetős DLC-k. Tudom, minden játékos a pokolba kívánja ezt a manapság oly trendi üzleti modellt, de szerintem kár mindig háborogni miatta. Vannak pofátlan lehúzások, melyek mellett én sem tudok elmenni szó nélkül (Evolve például), de vannak azért kevésbé fájdalmasak is, mint például a Mortal Kombat esetében. Egy karakter 1500.-Ft körül van, ráadásul a szemfülesek ki is tudják őket próbálni vétel előtt egy hétig az aktuális Living Tower-ben. Valamint a rengeteg videós beszámolónak hála, biztos nem lesz olyan, aki megbánja a vételt. Ha azt nézzük, hogy egy külföldi üdítő 400.-Ft, egy mozijegy ára pedig akár túl is haladhat a 2000-en, akkor miért ne tudnánk ennyi plusz pénzt áldozni kedvenc hobbinkra is? Tudom, 18e Ft-ért rakják bele őket alapból is, de mivel nem így van, és tenni nem tudunk ellene… Én nem bántam meg egyik karakter megvételét sem, és a további karakterek felé is nyitott leszek, mert ha valaki, hát a hibátlan, profi munkát szállító Netherrealm stúdiótól és a WB-től nem sajnálom a pénzem.

Igen, jelen generációs gépekre (PS4, XOne). Sajnos minőségi okokból kifolyólag, kihúzták a szőnyeget a párszor már elhalasztott előző generációs port alól, így PS3-ra és Xbox 360-ra nem fog megjelenni a játék sokak bánatára. A portoló csapat nagy erőbedobással hegesztette a címet, nem könnyen mondtak le róla, de annak fényében, hogy még egy árva képet sem tettek közzé róla, valamint, hogy tologatták a premiert, sajnos nem meglepő döntés.

És igen, eddigi karakterek. Ugyanis 2016 első felétől tovább bővül az amúgy is széles harcos repertoár, olyan tagokkal, mint Bo Rai Cho, Cyrax/Sektor, Bőrpofa és az Alien. Egy kedvcsináló videót lent meg is tekinthettek róluk.

Na de lássuk a karaktereket!

JASON VORHEES

jasonbio.jpg

Jason egyenesen a mozik világából érkezett, és nem úgy, mint a „kókler” Johnny Cage. De gondolom ez még azoknak sem újdonság, akik nem láttak egyetlen egy Péntek 13 filmet sem. Pedig van belőle szép számmal. 1980 óta eddig tizenkettő filmet készítettek a tömeggyilkosról, és annak ellenére, hogy a kilencedik rész címe Péntek 13. – IX. rész: Jason pokolra jut (Jason Goes to Hell: The Final Friday) volt, még készítettek egy űrhajón (!), 2455-ben játszódó részt is, ahol mint egy cyborg apríthatott, valamint pár évvel később megküzdhetett Freddy-vel is, és készítettek még egy remake-et is, Michael Bay felügyelete alatt. Nem csoda, hogy ennyi része készült, hiszen az összes rész együttes gyártási költsége 81 millió dollár volt, és világviszonylatban több mint 460 millió dollárt hoztak. Egy kis érdekesség, hogy az első részben nem is Jason a gyilkos, hanem az anyja. Jason film végi, élő feltűnését a maszkmester ötlete alapján írták hozzá a forgatókönyvhöz forgatás közben, az író és a karaktereket kiötlő Victor Miller legnagyobb bánatára. A legendás „majdnem” hokimaszkot a harmadik résztől hordja.

20150802200946.jpg

Szerepeltetése a Mortal univerzumban számomra kérdőjeles döntésnek bizonyult, hiszen mégis hogyan vehetné fel a harcot egy tiniket gyilkoló elmeroggyant a játékban szereplő nindzsákkal, boszorkánymesterekkel és kommandósokkal? De első próba után nyilván valóvá vált számomra, hogy Jason új otthonra lelt, ugyanis tökéletesen belesimul a miliőbe, köszönhetően brutalitásának és tegyük szívünkre kezünket, a többi Mortal karakter sem teljesen százas… Kinézetét a Freddy vs. Jason-ból merítették, míg az alternatív színösszeállítását az ötödik részből. Három harcstílusa merőben eltérő, egyikben képes feltámadni a bekapott végső ütés után, másikban machete-t használ, míg a harmadikban képes teleportálni és összekeverni az ellenfél gombkiosztását is. Ezeken felül tud gyógyítani, felerősödni és van több megfogása is.

20150802201052.jpg

Lomhasága ellenére is jól játszható, mivel egyszerűek a kombói és bivaly nagyokat tud sebezni. A gyors karakterek ellen a kivárásra és a jól időzített támadásokra hagyatkozom. Kivégzései ugyan nem eget rengetőek, de nem is a legrosszabbak.

TANYA

tanyabio.jpg

Mindig is szerettem a női karaktereket a videojátékokban. Sonya, Mileena, és Kitana után Tanya-val is egymásra találtunk. Első feltűnése a fegyverek használatával és dimenzióváltással próbálkozó 1997-es Mortal Kombat 4-ben volt, pedig a tervező asztalon még Kitana-ként tündökölt. Edenia szülötte bár Shinnok-ot szolgálta, de magára, mint túlélő tekintett, ezzel magyarázva kétes döntéseit. Feltűnt még ugyan pár későbbi részben is, de számomra mindig is a futottak még kategória volt. Az előző Mortal Kombat-ban már csak akkor volt látható, ha Shao Kahn’s Coliseum pályán Kitanával voltunk, ilyenkor ugyanis a tízezer éves hercegnő helyett, Tanya volt láncra verve a háttérben. Ekkor hittem azt, hogy már a fejlesztők is lemondtak róla. De nem így történt szerencsére, és mint Jason-nál, ez esetben is kétkedve fogadtam jelenlétét, hiszen miért fizessek egy lecsúszott Mortal karakterért? De itt is tévedtem.

20150802200255.jpg

Nagyon eltérő tulajdonságokkal rendelkezik a három harcstílusa, nem öt perc kiismerni, mint a vásznon aprító barátját. Összetett, bonyolult karakter, de a tanulási időt bőven meghálálja. Meghagyták pár klasszikus mozdulatát, és több támadást is lehet vele lábra indítani, de kétség kívül a legveszélyesebb a Naginata-t használó variánsa. Az ívelt pengével felszerelt bottal messzire el lehet érni és rengetegféleképpen lehet vele támadni.

20150802200317.jpg

Az X-ray támadását nem olyan könnyű bevinni, mivel csak ugrásból lehet, ki kell várni a megfelelő pillanatot. Nekem tízből ötször biztos nem megy be. Kivégzései nem fognak szerepelni a „Legrosszabb kivégzések” listákon, mint ahogyan az MK4-es kivégzése teszi azt rendre, de az agyamat sem dobtam el tőlük.

PREDATOR

predatorbio.jpg

Szintén egy gyöngyvászon szülte karakter, Schwarzenegger azonos című, 1987-es sci-fi kultfilmjéből. Ripley után az Alien-ek legnagyobb ellenfele. Két rész után össze is eresztették őket egy párszor (örül mindenki, ugye?), és Antal Nimród is rendezett egy részt Predators címmel, mely végre hangulatilag megközelítette az első részt. Karaktere ordít érte, hogy beleerőszakolják a Mortal univerzumba, Bár nagyon erőszakolni nem kellett. Hiszen brutális és kegyetlen. Használata Tanya-hoz hasonlóan némi taktikát kíván.

20150802200328.jpg

Azt hittem, hogy mint Jason esetében is történt, kevés tanulással durrbele széttépek bárkit, de hiába a high-tech kütyükkel felszerelt robosztus idegen, ez nem így történt. Itt is ugyan nagyon eltérőek a karakter variánsok, de mind megfontolt játékot kíván. Az egyiknek a lövés az erőssége, míg a másikkal csapdát helyezhetünk ki, de önmegsemmisítőt is aktiválhatunk. Emellett discet dobhatunk és láthatatlanná is válhatunk többek közt. Játékmenet ügyileg tényleg rászolgál a „vadász” jelzőre. Megjelenését remekül áthozták a filmekből. Sok gesztust megtartottak, néha még saját szemszögből is látni az eseményeket, ilyenkor arra is figyeltek, hogy másként lát sisak nélkül. Remekül van animálva, mintha csak a filmet néznéd.

20150802200510.jpg

Kivégzései egész jók, itt is találni filmes utalásokat, de jobb szeretek nem kivégezni, ilyenkor ugyanis kitépi az ellen gerincét koponyástul és berakja a relikviák közé. Még jó, hogy nem kivégzés. De az is jópofa, hogy Erron Black X-Ray támadásánál a lövedékre „Ugly Mofo” van vésve.

TREMOR

tremorbio.jpg

Tremor a 2000-es Mortal mellékszálban a Mortal Kombat: Special Forces-ben tette tiszteletét először, mint ellenfél, ami egy akció kaland TPS volt Playstation-ra. Emlékeztek rá ugye? Azóta csak a Vita-s Mortal Kombat-ban tűnt fel 2011-ben, de itt már játszható volt, igaz csak egy Challenge Tower küldetés erejéig. Első, teljes értékű tisztelettétele itt történik meg az MK X-ben (igaz, itt is csak DLC).

20150802200356.jpg

Tremor a Föld elemi erejét használva tud érvényesülni. Képes kontrollálni a föld alatt leledző ásványi anyagokat. Ha kell különböző méretű és fajtájú követ idéz, földrengést okoz, de egyéb szilárdabb anyagokkal is bevonhatja testét, így védekezve. De lávával bevonva még a hőt is elnyeli. Elsőre nem tűntek túlzottan különbözőnek variánsai, de szinte mind könnyen kezelhető és a támadásai is a klasszikus Mortal játékokat idézik. Követ, lávát dob akár föld alól, de fentről is, hatalmas kő ököllel pofozkodik. Nagyon erős és könnyen kezelhető harcos, csak a lomhaságát kell megszokni.

20150802201013.jpg

Titka az ásványi anyagok használatában és a erőteljes támadásaiban rejlik. Néha inkább emlékeztet egy X-Men karakterre, mintsem Mortal-osra. Kivégzései nagyon vagányak és Brutality-ből is el van eresztve rendesen, ugyanis az alap öthöz társul még szintén öt titkos is. X-Ray támadása alattomos, mert a föld alól érkezik. Talán a legjobban kezelhető a DLC karakterek közül, de egy kis tanulás árán igazán veszedelmes harcos lesz.

GORO

gorobio.jpg

Ő ugyan nem tagja a Kombat Pack-nak, ugyanis az előrendelőknek ingyen járt, de azóta már ő is letölthető külön, így gondoltam azért megemlítem. Goro már az első Mortal Kombat-ban is benne volt mint elő főellenség, és szinte minden MK-s toplista dobogós helyén ott figyel, mint legnépszerűbb karakter. Több részben is feltűnt már, de kevésben volt játszható is. Most végre eljött az alkalom. Letöltése erősen javallott, ugyanis az embernek megadja azt az érzést, hogy egy klasszikus Mortal főellenség karakterrel játszik. Ebből adódóan tartanak is tőle az ellenfelek.

20150802200958.jpg

Minden karaktert meg lehet venni pakkokban is, amikhez kosztümöket adnak, de itt nem éltem minddel, ugyanis több pakkból is csak egy-egy ruha kéne. De a legtöbb legalább nem fércmunka, pompás kinézetet adnak hőseinknek. Meg vagyok elégedve a DLC karakterekkel, várom a következőket. Egyedül azt sajnálom, hogy nincsenek alternatív ruháik/megjelenésük, csak „kettes” szín összeállításuk. Ár érték arányban sincs egy rossz szavam sem, főleg egy olyan játéknál, amibe már nagyjából ezer meccset beleöltem és van is még benne ennyi bőven. Netherrealm, take my money!

Végezetül egy kisebb galéria és az ígért kedvcsináló a közelgő karakterekről:

 

 

 

U.i.: Időhiány végett nem foglalkoztam a blogommal egy jó ideje, de most úgy hozta az élet, hogy tudok időt szakítani hobbimra, úgyhogy visszatérek teljes mellszélességgel!

Szólj hozzá

játék Mortal Kombat PS4 MKX XBOXONE