2014. dec 31.

Rogue Legacy és The Binding of Isaac: Rebirth ajánló

írta: Dr. Zaius
Rogue Legacy és The Binding of Isaac: Rebirth ajánló

Két Playstation 4-es, általam nagyon kedvelt és igazán remek indie játékot (független, egyénileg vagy kis csoport által elkészített játék, általában kiadói támogatás nélkül) szeretnék nektek bemutatni. Ők a Rogue Legacy és a The Binding of Isaac: Rebirth.

Mind két játék stílusa rogue-lite. Ez a kifejezés a roguelike-ból ered, mely meghatározást egy Rogue névre hallgató játék indított el a '80-as években. A roguelike játékok fő ismérvei: Véletlen generálta helyszínek, így nincs két egyforma játék. A felvett tárgyaknak ugyan vannak nevei, de leírások már nincsenek hozzá, így magunknak kell rájönni, hogy mire is jók, ráadásul játékonként változhat a hatásuk. A harc menete körökre osztott, így van idő megfontolni cselekedeteinket. Csak szólóban lehet játszani, a másik féllel csak toplistákon vagy szellemalakjával találkozhatunk (esetleg sírkő formájában). És a random generált helyszínek mellett, talán a legizgalmasabb, hogy halálunkkor az egész játék kezdődik előröl! De akkor mi a rogue-lite? Azok a játékok, amik nem feltétlenül használják a roguelike stílus ismérvei mindegyikét, illetve új elemekkel színesítik azt. Pl. az általam bemutatásra kerülő két játék egyike sem körökre osztott, ugyanakkor van bennük fejlődés, mint a szerepjátékokban. Lássuk is őket!

Ha nincs PS4-ed akkor sem kell bánkódni, ugyanis elérhetőek PC-re, valamint a Sony gépei közül Vita-ra, és egyikük még Playstation 3-ra is. Kezdeném is azzal a sort, ami mind a négy gépre elérhető:

Rogue Legacy

Ezek után gondolom már meg sem lepődünk a címén! Egy lovaggal, egy kastély és annak további három területét kell bejárni, a kertjét, padlását és pincéjét. A négy színhelyen egy-egy boss is lakozik, de hozzájuk igencsak rögös út vezet és akkor még ki sem nyírtuk őket. A játék random generálja a helyszíneket és halálunkkor kezdhetjük elölről, de addig megszerzett fejlődéseink legalább megmaradnak. Számtalan módja van a fejlődésnek. A harc során pénzhez jutunk, amit elkölthetünk rájuk. Vehetünk jobb, erősebb páncélokat, azokba tehetünk köveket is, hogy pl. duplát ugorjunk, repüljünk, az ellen megölésekor több pénzt, vagy energiát esetleg manát kapjunk, vagy, hogy ha sebződünk az ellenfél is sérüljön, stb. Van még bőven, de nem lövök le mindent. Ezeken felül vásárolhatunk még olyan fejlődéseket is, hogy nagyobbat sebezzünk, több legyen az energiánk, a varázserőnk, vagy esetleg halálunkkor újraéledjünk. Tehát van mire költeni a pénzt és fejlődni (apropó pénz: el is kell költeni, mert a bejáratnál Charon, csúnyán megvámolja). Ezeket mind meg is fejeli még az, hogy többféle, eltérő képességű karaktereket is megnyithatunk és azoknak még plusz lehet egyéni képességeket venni! És ha ez nem lenne elég, vannak random generált képességek is, illetve pályákon felvehető képességek is. Egy "csöppet" változatosnak tűnik, igaz? Így fordulhat elő az, hogy egyszer egy olyan nindzsa lovaggal vagyunk, aki képes láthatatlanná válni, csak fekete-fehérben lát és nem tud térképet értelmezni, így hiába is nézegetjük, míg máskor egy bányász lovaggal vagyunk, aki olyan kicsi, hogy befér a szűk, rejtett járatokba, és a térképen be van neki jelölve minden kincsesláda, de roppant gyenge, így inkább kerülni kell a harcot. A karakterek képességeit, leírásait, napestig sorolhatnám. Írtam már, hogy változatos? :) 

rogue-legacy-2.jpg

A játék eleinte roppant nehéz, ugyanis fejlettség nélkül nem sokra megyünk, így azon ritka játék egyike, ami egyre könnyebb lesz, ahogy haladunk előre, de akkor meg a hatalmas mérete fog beszippantani és nem ereszteni. Nem viccelek, elsőre jó, ha 4-5 termen túljutunk... A Rogue Legacy négy színhelye, négy nehézségi szintnek felel meg, én már eljutottam a pincébe, ez a legnehezebb, de a boss-hoz még hozzá sem tudok szagolni. Nem kevés időmbe került, szerintem bőven túl vagyok a 25 óra játékidőn. Egyébként a fejlettség mellett, a boss-ok megölését is megjegyzi a program, így nem kell mindig újra legyűrni őket.

2515800-mr_bones.jpg

A játéknak elkérik az árát, jelenleg 3990.-Ft a Store-ban, de néha leszokták akciózni, én is 1600.-Ft-ért vettem anno. A négyezret is megéri, ugyanis tipikusan az a játék, aminél eltervezed, hogy leülsz 10-15 percre és nyomsz vele egy kicsit, valami nagyobb, lemezes cím előtt, azt két óra múlva hagyod abba... Akárcsak a következő játék esetében:

 

The Binding of Isaac: Rebirth

Míg az előző cím bátran ajánlható kisebb korosztálynak is, itt már más a helyzet. Az alapszituáción túl, megjelenésben és játékban elkövetett dolgok miatt is kisebb gyermekek számára felkavaró lehet. Adva van egy kisfiú, Isaac, aki az anyja elől lemenekül a pincébe, mert az eleget téve az Úr kérésének, fel akarja őt áldozni... Itt hat, majd később nyolc szinten át kell megküzdeni a szörnyekkel és végül a hitétől megbolondult anyával. Ez a játék nem a vallás ellen szól, hanem a hit nevében véghez vitt rossz cselekedetek ellen. Tovább szomorítja a helyzetet, hogy a játék kiötlője sokat volt elzárva gyerek korában a mélyen vallásos szülei által és ilyenkor dühében mindenféle kegyetlen dolgokat rajzolt. Ez elevenedik meg a játékban...

the_binding_of_isaac_rebirth_20141108140708.jpg

A The Binding of Isaac: Rebirth több roguelike elemet vonultat fel, mint a Rogue Legacy. Szintén random generálta pályák vannak, de itt nem tarthatjuk meg a fejlődéseinket. Rengeteg, több mint 450 item lelhető fel a játékban, több mint százféle ellenség, ötven boss, és tíz, igencsak eltérő képességű játszható karakter. A változatosságra nem lehet panasz. Négyen is játszunk a játékkal és még így is bőven látok új dolgokat. Szoba, ellenség, képesség és fellelhető itemek tükrében több mint négy milliárd (!) kombinációja lehet a játéknak! A játék során rengeteg képességre szert tehetünk, melyeket ki kell tapasztalnunk, ugyanis leírások nincsenek hozzájuk. Sok felvehető item kárt tehet bennünk, ha nem tudjuk mi az. És igen, piszok nehéz ez a játék is, de el kell kapni egy ritmust, rá kell érezni és akkor suhanni fogunk vele. A játékra tényleg a felkavaró és a gusztustalan jelző a legtalálóbb, de nagyon élvezetes tud lenni, köszönhetően a remek, élvezetes játszhatóságnak, nagyszerű hangulatnak és példátlan változatosságnak. A zenék és hangok is zseniálisak egyébként, de ez igaz a Rogue Legacy-ra is. Többet nem is írnék róla, a képek, videók alapján alapján úgyis mindenki el tudja dönteni, hogy kell-e neki ez a játék. A Store-ban 4590.-Ft-ért fellelhető, mondanom sem kell, hogy megéri!

Ezzel a két ajánlóval szeretnék Boldog, és játékokban gazdag Új Évet kívánni!

Dr. Zaius

Szólj hozzá

játék